Kolumni: Kiinalainen teloitus – Globalistisen maailmanjärjestyksen tuho

Tässä kolumnissa Toimittajaliiton järjestösihteeri Jarmo Ekman purkaa tunteitaan sen jälkeen, kun Facebook 30.1.2020 sulki ilman selityksiä hänen 13 vuotta käytössä olleen Facebook-tilinsä.

Neljä päivää Donald Trumpin vaalivoiton jälkeen marraskuussa 2016 presidentin turvallisuusneuvonantaja, kenraali Michael Flynn puhui ”Nuoret amerikkalaiset” -järjestön tapahtumassa seuraavasti:

”Meillä on armeija digitaalisia sotilaita. [Nämä vaalit] olivat kapina ja politiikan epätyypillistä sodankäyntiä parhaimmillaan. Meillä on ns. kansalaistoimittajia. Median toimittajat tekivät itselleen ja maallemme karhunpalveluksen osoittamalla ennenkuulumatonta röyhkeyttä. Joten amerikkalaiset päättivät ottaa haltuunsa ajatuksen siitä, mitä informaatio on. He miehittivät informaation idean. Se tehtiin sosiaalisen median kautta.”

Vaikka Flynn puhui amerikkalaisista, ulottuvat tämän sodan juoksuhaudat ympäri maapalloa, myös Suomeen. Yhdellä puolella ovat keskitetystä globaalista vallasta sokaistuneet totalitaristit ja heidän massiiviset vanhan median koneistonsa. Toisella toisella puolella ovat tavalliset kansalaiset ja heidän sosiaalisen median tilinsä.

”Globalismi vastaan populismi”, kuten Brexit-kamppailun veteraani Nigel Farange kuvasi tilannetta jäähyväispuheessaan Euroopan parlamentissa 29.1.2020.

Ajatus informaatiosta ei ole enää hetkeen ollut valtamedian yksityisomaisuutta. Informaatioaseisiin ovat tarttuneet ihmiset kaikista yhteiskuntaluokista ja ikäryhmistä, ja tämän epätyypillisen sodankäynnin taisteluiden tuloksia nähdään ympäri maailmaa, populistien saavuttaessa vaaleissa yhä suurempia voittoja.

Globalistinen maailmanjärjestys ja sen media- ja somejättiläiset taistelevat tietysti vastaan hurjasti ympärilleen huitoen. Agenda-uutisoiden, maalittaen ja sensuroiden.

Kuten ei konventionaalinen sodankäyntikään, myöskään informaatiosota ei kaipaa yhtä miestä. Eikä se kaipaa myöskään yhtä luotia; sensuroitua some-postausta tai yhtä asetta; suljettua sosiaalisen median profiilia. Sensuroituja kirjoituksia ja videoita jaetaan loputtomasti ympäri internetiä, suljettujen profiilien tilalle avataan hetkessä uusia ja vanhoista palveluista siirrytään saumattomasti uusiin.

Globalisteilla ei ole kykyä taistella miljoonia ja taas miljoonia hajautettuja sekä toisistaan riippumattomia digitaalisia sotilaita vastaan. Lisäksi he peilaavat omaa hierarkista ja raskasta rahoitusta vaativaa organisaatiotaan vastapuoleen, ja ovat näin kykenemättömiä ymmärtämään muuttunutta sotanäyttämöä. Maalaillaan houreisia kuvia ulkopuolisesta ohjauksesta ja rahoituksesta.

Kuolema tuhannella viillolla oli kiinalainen teloitusmuoto. Yksi viilto tekee kipeää, mutta tuhat tappaa. Loppumattomiin digitaalisiin viiltoihin kuolee myös globalistinen maailmanjärjestys.

Kolumni: Jarmo Ekman, 1.2.2020

Kauppatieteiden maisteri, Toimittajaliiton järjestösihteeri

Jarmon tavoittaa edelleen; VK:sta, Twitteristä, Bloggerista, YouTubesta englanniksi, Youtubesta suomeksi, Mewestä ja Discordista (#4314)