Voiko Toimittajaliittoon päästä jäseneksi vain toimittaja?

Kuka tahansa voi hakea ja päästä kannattajajäseneksi Toimittajaliittoon. Nykyisin some-aikakaudella kuka tahansa voi olla tiedonvälittäjä. Sen sijaan apurahaan, pressikorttiin ja muuhun edellytämme aktiivista työskentelyä toimittajana tai tiedonvälittäjänä.

Mistä Toimittajaliitto saa rahoituksen?

Toimittajaliiton rahoitus perustuu jäsenmaksuihin, sääntöjen sallimiin lahjoituksiin sekä maksullisiin palveluihin, kuten koulutuksiin tai pressikorttiin.

Miten voin tulla mukaan Toimittajaliiton toimintaan?

Voit liittyä kannattajajäseneksi täällä. Voit myös osallistua Toimittajaliiton tapahtumiin, joista lisätietoa löydät täältä.

Kuka voi hakea apurahaa Toimittajaliitosta?

Apurahan hakemisen edellytyksenä on, että hakija on Toimittajaliiton jäsen.

Mihin tarkoitukseen apurahaa myönnetään?

Apurahaa voi hakea johonkin journalistiseen hankkeeseen, esim. mielenosoituksen striimaamiseen tai oikeudenkäynnistä raportointiin tms. Myös blogin, artikkelin tai kirjan kirjoittamiseen voi hakea apurahaa tai jonkun asian seuraamiseen somessa.

Miten Toimittajalittoa voi tukea?

Paras tapa tukea meitä on tulla toimintaan mukaan. Ensinnäkin tärkeää on, että liityt meihin jäseneksi. Liittymiskaavake on täällä. Toiseksi tärkeää on osallistua toimintaan muulla tavalla, esimerkiksi tilaisuuksien järjestämiseen ja muuhun. Ota meihin yhteys! Sääntöjemme mukaan otamme myös vastaan lahjoituksia.